ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Szczytnie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zatwierdzanie projektów organizacji ruchuDrukuj informacjęSprawa: Zatwierdzanie projektów organizacji ruchu

Szczegóły informacji

Zatwierdzanie projektów organizacji ruchu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg

Ogłoszono dnia: 2015-11-10 14:43:14

Termin załatwienia

do 30 dni

Osoba kontaktowa

Naczelnik Wydziału Bogumił Żugaj

Miejsce załatwienia

ul. Sienkiewicza 1, II piętro

Telefon kontaktowy

89 624 70 15

Sposób załatwienia

Weryfikuje się złożone dokumenty w celu stwierdzenia czy wniosek spełnia przesłanki określone w aktach prawnych. W przypadku braków wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nie uzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.
Po rozpatrzeniu kompletnego złożonego projektu Starosta Szczycieński może:
1)  zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części:
- bez zmian,
- po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu;
2)  odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek;
3)  odrzucić projekt.

Miejsce odbioru

ul. Sienkiewicza 1, II piętro

Wymagane Dokumenty

  • Wniosek jednostki, o której mowa w  §4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz.U. z 2003r. Nr 177 poz. 1729) 
  • Upoważnienie dla osoby składającej wniosek i działającej w imieniu ww. jednostek 
  • Dwa egzemplarze projektu stałej organizacji ruchu zawierającego: 
1. plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
2. plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2000 lub szkic bez skali) zawierający;
- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu
- parametry geometrii drogi;
3. program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
4. zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
5. opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
6. przewidywany termin wprowadzenia stałej organizacji ruchu;
7. nazwisko i podpis projektanta;
  • Opinia komendanta miejskiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową 
  • Opinia zarządu drogi – jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt 

Czas realizacji

Do jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku  - zgodnie z  art.35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013r.  poz. 267)

Opłaty

Wniosek z załącznikami, zgodnie z art.7 pkt 2 i 3  Ustawy z dnia 16 listopada 2006r.o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2012r. poz. 1282 ze zm.) nie podlega opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

W sprawie nie przysługuje odwołanie

Uwagi

Zgodnie z art.10. ust. 5, Ustawy z 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012r. poz. 1137 ze zm.), Starosta Szczycieński jest organem zarządzającym ruchem na drogach publicznych powiatowych i gminnych, w związku z czym wyłącznie dla dróg publicznych powiatowych i gminnych zatwierdza projekty stałej organizacji ruchu.

Projekt organizacji ruchu może przedstawić do zatwierdzenia:
1) zarząd drogi;
2) organ zarządzający ruchem;
3) inwestor lub jednostka, o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2003r. Nr 177, poz.1729) – tj. kolejowe jednostki organizacyjne, jednostki realizujące roboty na drodze, przedsiębiorcy prowadzący obiekty mające charakter usługowych (stacje paliw, restauracje, stacje radiowe, organizacje turystyczne), jednostki do których prowadzą wyjazdy pojazdów uprzywilejowanych;
4)  osoba realizująca zamówienie jednostek, o których mowa w pkt 1-3.

Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
1)   dołączenia do projektu:
- profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
- danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
2)   złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.

Po rozpatrzeniu złożonego projektu organ zarządzający ruchem może:
1)   zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części:
- bez zmian,
- po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu;
2)   odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek;
3)   odrzucić projekt.
Jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o terminie jej wprowadzenia, co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu.

Podstawa prawna

  • Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013r.  poz. 267); 
  • Ustawa z 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012r. poz. 1137 ze zm.); 
  • Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2003r. Nr 177, poz.1729); 
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003r. Nr 220 poz. 2181 ze zm.); 
  • Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 1999r. Nr 43 poz. 430 ze zm.); 
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony