Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie prawa jazdy po raz pierwszy lub rozszerzenie kategorii - profil kandydata na kierowcę (PKK) Drukuj informacjęSprawa: Wydanie prawa jazdy po raz pierwszy lub rozszerzenie kategorii - profil kandydata na kierowcę (PKK)Szczegóły informacji
Wydanie prawa jazdy po raz pierwszy lub rozszerzenie kategorii - profil kandydata na kierowcę (PKK)
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg
Ogłoszono dnia: 2015-07-10 14:21:50
Termin załatwienia
Do 2 dni roboczych – profil kandydata na kierowcę Do 30 dni – wydanie prawa jazdy
Osoba kontaktowa
inspektor Iwona Gut, młodszy referent Agnieszka Lemaniewicz
Miejsce załatwienia
ul. Sienkiewicza 1, II piętro
Telefon kontaktowy
(89) 624 70 16
Adres e-mail
m3F09u7WcjWwxq69cvz0Z6ZjFZIj5Og9dGccIfWl8BLWU/+0vCteV8xQxtkltW+jd3mtLwm1U0dTCDWBxC73Eg==
Sposób załatwienia
Wnioski o wydanie prawa jazdy w pokoju nr 205
Miejsce odbioru
ul. Sienkiewicza 1, II piętro
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o wydanie prawa jazdy (dostępny w siedzibie Starostwa Powiatowego lub do pobrania na dole strony),
- Orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem, o ile jest ono wymagane,
-
kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.; osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny - w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej; dopuszcza się załączanie zdjęcia wykonanego techniką cyfrową zapisanego na zewnętrznym nośniku danych;
- Pisemną zgodę rodzica lub opiekuna na uzyskanie prawa jazdy kategorii: AM, A1, B1, T, jeżeli kandydat na kierowcę nie ukończył 18 lat oraz zgodę rodzica na przystąpienie do szkolenia – o ile jest wymagana,
- Upoważnienie/pełnomocnictwo w przypadku niemożliwości załatwienia sprawy osobiście przez wnioskodawcę (wniosek o wydanie prawa jazdy podpisuje sam wnioskodawca)
- Dokument tożsamości (do wglądu),
Czas realizacji
Do 2 dni roboczych – profil kandydata na kierowcę
Do 30 dni – wydanie prawa jazdy
Do 30 dni – wydanie prawa jazdy
Opłaty
Wydanie potwierdzenia wygenerowania profilu kandydata na kierowcę – bez opłat.
Opłatę za wydanie prawa jazdy w wysokości 100 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna).
Opłatę można wnieść na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Szczytnie (np. na poczcie, przelewem bankowym bądź dokonać płatności kartą w urzędzie)
Nr rachunku 87 8838 0005 2001 0000 0589 0003.
Potwierdzenie wniesienia opłaty należy przedstawić w Wydziale Komunikacji, pokój nr 205.
Opłatę za wydanie prawa jazdy w wysokości 100 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna).
Opłatę można wnieść na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Szczytnie (np. na poczcie, przelewem bankowym bądź dokonać płatności kartą w urzędzie)
Nr rachunku 87 8838 0005 2001 0000 0589 0003.
Potwierdzenie wniesienia opłaty należy przedstawić w Wydziale Komunikacji, pokój nr 205.
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji administracyjnej przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Szczycieńskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
W przypadku korzystania z wniosku umieszczonego na stronie Urzędu należy wydrukować go dwustronnie.
Ze względów technicznych (wymagana jest odpowiednia jakość druku) może nastąpić konieczność ponownego wypełnienia złożonego wniosku w urzędzie.
Przepraszamy za ewentualne niedogodności.
Ze względów technicznych (wymagana jest odpowiednia jakość druku) może nastąpić konieczność ponownego wypełnienia złożonego wniosku w urzędzie.
Przepraszamy za ewentualne niedogodności.
Podstawa prawna
- Art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 155 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2012 r. poz. 1005 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 2 sierpnia 2012 r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2012 r. poz. 973 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2013 r. poz. 83)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 maja 2015 r. r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2015 r. poz. 681)