Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Szczytnie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Pozwolenie na przeprowadzanie zbiórki publicznej na obszarze powiatu llub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Organizacyjny

Ogłoszono dnia: 2008-04-10 12:03:52

Termin załatwienia

-

Miejsce załatwienia

ul. Sienkiewicza 1, pokój A2

Miejsce odbioru

Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
  • Poprzez pocztę tradycyjną.
  • Osobiście w siedzibie urzędu.
O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

Wymagane Dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Aktualny statut wnioskodawcy (lub akt organizacyjny komitetu ze wskazaniem osób odpowiedzialnych za rozliczenie zbiórki, z podaniem numeru dowodu osobistego lub numeru PESEL).
  3. Wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji prowadzonej przez Starostę właściwego dla siedziby stowarzyszenia.
  4. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  5. Jeżeli jedną z form zbiórki będzie sprzedaż cegiełek wartościowych, do wniosku należy dołączyć wzory tych „cegiełek” w poszczególnych nominałach, określić ilość i wartość ich emisji (łączna kwota). Jako druki ścisłego zarachowania „cegiełki” powinny być przygotowane w sposób uniemożliwiający ich podrobienie bez stosowania specjalnych technik, a także zawierać pełną nazwę instytucji je sprzedającej. Dotyczy to również przedmiotów sprzedawanych w ramach zbiórki.

    Na każdej cegiełce oraz na każdym sprzedawanym przedmiocie należy umieścić nazwę przeprowadzającego zbiórkę oraz cenę.

Uwagi

18 LIPCA WEJDZIE W ŻYCIE NOWA USTAWA O ZBIÓRKACH PUBLICZNYCH

Nowa ustawa została opracowana przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wspólnie z organizacjami pozarządowymi. Zwiększa dostępność informacji o zbiórkach dla wszystkich obywateli, o tym, kto i na jakie cele zbiera środki. Wprowadza też elektroniczną, sprawną formę zgłaszania zbiórek.

Oto istota wprowadzanych zmian:

  • Od 18 lipca 2014 r. nie będzie już urzędowych zgód na zbiórki publiczne
  • Zgłoszenia zbiórek publicznych (czyli zbiórek gotówki i darów w przestrzeni publicznej) będzie można dokonywać pocztą lub elektronicznie – ta druga forma jest preferowana m.in. dlatego, że jest szybsza. Aby dokonać zgłoszenia elektronicznie należy posiadać  podpis elektroniczny lub bezpłatny „profil zaufany” czyli podpis elektroniczny przeznaczony do kontaktu obywateli z administracją, który można założyć na portalu ePUAP.gov.pl.
  • Zbiórki elektroniczne – np. przez przelewy - można będzie prowadzić od 18 lipca 2014 r. bez dodatkowych formalności.
  • W przypadku organizowanych w przestrzeni publicznej zbiórek w gotówce i darów wystarczy od 18 lipca 2014 r. proste zgłoszenie na ogólnopolskim portalu Zbiórki.gov.pl, który właśnie powstaje i gdzie będą także publikowane sprawozdania.
  • Od 18 lipca 2014 r. zniesiona zostaje opłata skarbowa dla organizatorów zbiórek oraz obowiązek publikacji sprawozdań w prasie.
  • Decyzje o zbiórkach wydane przed wejściem w życie nowej ustawy nadal będą obowiązywały – te zbiórki będą rozliczane na dotychczasowych zasadach.
Ustawa jest opublikowana w Dzienniku Ustaw, link: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2014/498

Więcej informacji o:

Załączniki