ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Szczytnie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Pozwolenie na przeprowadzanie zbiórki publicznej na obszarze powiatu llub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę Drukuj informacjęSprawa: Pozwolenie na przeprowadzanie zbiórki publicznej na obszarze powiatu llub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę

Szczegóły informacji

Pozwolenie na przeprowadzanie zbiórki publicznej na obszarze powiatu llub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Organizacyjny

Ogłoszono dnia: 2008-04-10 12:03:52

Termin załatwienia

-

Miejsce załatwienia

ul. Sienkiewicza 1, pokój A2

Miejsce odbioru

Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
  • Poprzez pocztę tradycyjną.
  • Osobiście w siedzibie urzędu.
O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

Wymagane Dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Aktualny statut wnioskodawcy (lub akt organizacyjny komitetu ze wskazaniem osób odpowiedzialnych za rozliczenie zbiórki, z podaniem numeru dowodu osobistego lub numeru PESEL).
  3. Wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji prowadzonej przez Starostę właściwego dla siedziby stowarzyszenia.
  4. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  5. Jeżeli jedną z form zbiórki będzie sprzedaż cegiełek wartościowych, do wniosku należy dołączyć wzory tych „cegiełek” w poszczególnych nominałach, określić ilość i wartość ich emisji (łączna kwota). Jako druki ścisłego zarachowania „cegiełki” powinny być przygotowane w sposób uniemożliwiający ich podrobienie bez stosowania specjalnych technik, a także zawierać pełną nazwę instytucji je sprzedającej. Dotyczy to również przedmiotów sprzedawanych w ramach zbiórki.

    Na każdej cegiełce oraz na każdym sprzedawanym przedmiocie należy umieścić nazwę przeprowadzającego zbiórkę oraz cenę.

Uwagi

18 LIPCA WEJDZIE W ŻYCIE NOWA USTAWA O ZBIÓRKACH PUBLICZNYCH

Nowa ustawa została opracowana przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wspólnie z organizacjami pozarządowymi. Zwiększa dostępność informacji o zbiórkach dla wszystkich obywateli, o tym, kto i na jakie cele zbiera środki. Wprowadza też elektroniczną, sprawną formę zgłaszania zbiórek.

Oto istota wprowadzanych zmian:

  • Od 18 lipca 2014 r. nie będzie już urzędowych zgód na zbiórki publiczne
  • Zgłoszenia zbiórek publicznych (czyli zbiórek gotówki i darów w przestrzeni publicznej) będzie można dokonywać pocztą lub elektronicznie – ta druga forma jest preferowana m.in. dlatego, że jest szybsza. Aby dokonać zgłoszenia elektronicznie należy posiadać  podpis elektroniczny lub bezpłatny „profil zaufany” czyli podpis elektroniczny przeznaczony do kontaktu obywateli z administracją, który można założyć na portalu ePUAP.gov.pl.
  • Zbiórki elektroniczne – np. przez przelewy - można będzie prowadzić od 18 lipca 2014 r. bez dodatkowych formalności.
  • W przypadku organizowanych w przestrzeni publicznej zbiórek w gotówce i darów wystarczy od 18 lipca 2014 r. proste zgłoszenie na ogólnopolskim portalu Zbiórki.gov.pl, który właśnie powstaje i gdzie będą także publikowane sprawozdania.
  • Od 18 lipca 2014 r. zniesiona zostaje opłata skarbowa dla organizatorów zbiórek oraz obowiązek publikacji sprawozdań w prasie.
  • Decyzje o zbiórkach wydane przed wejściem w życie nowej ustawy nadal będą obowiązywały – te zbiórki będą rozliczane na dotychczasowych zasadach.
Ustawa jest opublikowana w Dzienniku Ustaw, link: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2014/498

Więcej informacji o:

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony